EFB (továbbfejlesztett nedves akkumulátort)
Az EFB-technológiát (Running Bull EFBelsősorban az egyszerűbb start/stop rendszerrel felszerelt, nagy energiafogyasztású járműveknél alkalmazzák. Főleg a kisautókban, de akár egészen a felső középkategóriás járművekig is, a Running Bull EFB akkumulátor optimális megoldásnak számít.
Az EFB-akkumulátor a hagyományos nedves akkumulátor továbbfejlesztett változata. Az aktív anyagot speciális adalékok, valamint textil betét (segítségével biztonságosabban a helyén tartja.
Verhetetlen előnyök a felhasználó számára: Az akkumulátornál magas rezgésállóság és kétszer hosszabb ciklikus élettartam érhető el (a hagyományos indítóakkumulátorokhoz képest). Ezenkívül a szén adalékanyagoknak köszönhetően jelentősen csökken a töltési idő! Akár 270.000 motor indul.
Ha a járműben rekuperáció (fékenergia-visszanyerés) is működik, az EFB-akkumulátor célzottan alacsonyabb töltöttségi szinten működik (a SOC/State Of Charge/töltési állapot kb. 70%-án). Menetprofiltól függően (rövid távok, gyakori megállás és elindulás stb.) egy hagyományos nedves akkumulátor ilyen felhasználás mellett az extrém magas ciklikus terhelés miatt pár hónap alatt tönkremenne.
Ui.: az EFB-akkumulátort a haszongépjárművek körében is használják, különösen a távolsági forgalomban használt tehergépjárművekhez, melyeknek az egyre több és jobb kényelmi funkció miatt a legnagyobb az energiaigénye, valamint a tehergépjármű hátuljába beépített akkumulátor esetében az extrém rezgésállóság is fontos szempont.
EFB-akkumulátor cseréje
Ha egy gépkocsit gyárilag EFB-akkumulátorral szereltek fel, akkor azt EFB akkumulátorra vagy bizonyos körülmények között AGM akkumulátor kell kicserélni. Azonos házban, azonos teljesítményosztállyal.
Ui.: a kapacitás ill. hidegindítás terén jelentkező csekély eltérések nincsenek hatással a biztonságos indításra és a fedélzeti hálózat optimális ellátására!
EFB-ről AGM-akkumulátorra történő technológiai frissítés esetén az akkumulátor-energiamenedzsment (BEM) rendszerrel felszerelt start/stop rendszerű járművek esetében az új akkumulátort feltétlenül be kell tanítani a rendszerben!