AGM (Absorbent Glass Mat, abszorbens üvegszálas): az üvegszál felszívja és így megköti a savat
Az AGM akkumulátor nem helyettesíthető az EFB akkumulátorral!!!
AGM akkumulátor
a legnagyobb energiafogyasztású, fékenergia-visszanyeréses start/stop rendszerű járművekhez
közép- és felső kategóriás járművektől a luxus osztályig
akár 360.000 motor indul
Az AGM-technológiát (Running Bull AGM) elsősorban a legnagyobb energiafogyasztású és fékenergia-visszanyeréses start/stop rendszereknél alkalmazzák. Elsősorban a közép- és felső kategóriástól a luxus osztályú járművekig bizonyul a Running Bull AGM akkumulátor optimális megoldásnak. Running Bull AGM akkumulátor. Az AGM (Absorbent Glass Mat, abszorbens üvegszálas) akkumulátor rekombinációs akkumulátor.
Egy üvegszálas elválasztó felszívja a savat, miközben elegendő szabad pórussal rendelkezik ahhoz, hogy lehetővé tegye az oxigén diffúzióját a pozitív lemeztől a negatív felé. A negatív lemezen az oxigén az ólommal ólom-oxidot alkot. Ez az ólom-oxid a kénsavval ólom-szulfátot alkot, és a folyamat melléktermékeként víz képződik. A töltés során az ólom-szulfát ismét ólom fémmé alakul. A végeredmény: nincs vízveszteség!
Ha azonban a túl magas töltőfeszültség vagy az extrém magas hőmérséklet miatt túl sok gáz képződik, előfordulhat, hogy nem tud az összes gáz rekombinálódni. Az akkumulátorban a nyomás folyamatosan nő, amíg a biztonsági szelepek ki nem nyílnak.
A hagyományos nedves akkumulátortól való szerkezeti különbségek rövid felsorolása:
1. Megerősített oldalfalakkal ellátott akkumulátordoboz: a behelyezett lemezek és a rekombináció által keletkezett nyomás felvételére.
2. Speciális csavaros dugók: túlnyomás elleni szeleppel, amely megakadályozza az akkumulátor felrobbanását pl. túltöltés esetén.
3. Speciális AGM-elválasztók: a legnagyobb pontossággal, üvegszálas réteggel készültek, lévén, hogy az elválasztók optimális kompressziója és telítettsége az AGM-akkumulátor kifogástalan működésének két alapfeltétele.
4. Több ólom felhasználásával készült: erre azért van szükség, mert a nedves akkumulátorral ellentétben itt nincsenek „savtartályok”.
Verhetetlen előnyök a felhasználó számára: Háromszor jobb ciklusállóság a hagyományos indítóakkumulátorhoz képest, és rendkívül magas rezgésállóság tartós üzemben. Szivárgásmentes az üvegszálas anyagban megkötött elektrolitnak köszönhetően (abszorbens üvegszál). Akár 360.000 motor indul.
Ha a járműben rekuperáció (fékenergia-visszanyerés) is működik, az AGM-akkumulátor célzottan alacsonyabb töltöttségi szinten működik (a SOC/State Of Charge/töltésszint kb. 70%-án). Menetprofiltól függően (rövid távok, gyakori megállás és elindulás stb.) egy hagyományos nedves akkumulátor ilyen felhasználás mellett az extrém magas ciklikus terhelés miatt pár hónap alatt tönkremenne.